Oniria Therapeutics, spin-off de la UB, nomenada una de les deu empreses catalanes més disruptives

Oniria Therapeutics, spin-off de la Universitat de Barcelona, ha estat nomenada una de les deu empreses catalanes més disruptives de l’any 2024. L’empresa biofarmacèutica se centra en el desenvolupament de teràpies dirigides per eliminar les cèl·lules tumorals persistents als tractaments convencionals i responsables de la progressió dels pacients a fases mortals del càncer. Oniria és també una spin-off del Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO), i de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA).

ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa- de la Generalitat de Catalunya, en el marc de l’acte Exponential Day, ha distingit amb el ‘Catalonia Exponential Leaders’ a deu empreses per la seva capacitat de generar un impacte positiu en la societat, per la seva aposta per generar un valor diferencial, la cultura empresarial i les possibilitats de creixement exponencial.

Les empreses seleccionades per ACCIÓ estan especialitzades en sectors i àmbits com la salut i les ciències de la vida, la mobilitat, l’energia o l’alimentació. Són empreses que han aplicat tecnologies innovadores i disruptives en els seus models de negoci, com ara la intel·ligència artificial, la robòtica, el blockchain, l’ús de bateries, o elements d’economia blava, entre d’altres.

Les companyies reconegudes són: Blindstairs, Suara Cooperativa, Magnetika, Navozyme, Ocean Ecostructures, Oniria Therapeutics, Scent XP, Cuatrecasas, Timeisbrain i Uobo.