La Universitat de Barcelona aconsegueix més d’1,65 milions d’euros de finançament per als seus grups de recerca

La Universitat de Barcelona (UB), amb el suport de la Fundació Bosch i Gimpera, l’oficina de transferència de la UB, ​​ha aconseguit 1.656.043,90 euros de finançament en el marc de la convocatòria “Ayudas a proyectos de colaboración público-privada 2022” del Ministeri de Ciència i Innovació. Els fons serviran per finançar nou projectes d’R+D+I desenvolupats per investigadors de la UB en col·laboració amb empreses i altres organismes de recerca.

La durada dels projectes és de tres anys, i l’objectiu d’aquest finançament és donar suport a projectes de desenvolupament experimental duts a terme en cooperació entre empreses i organismes de recerca, per tal de promoure el desenvolupament de noves tecnologies i l’aplicació empresarial de noves idees i tècniques i contribuir a la creació de nous productes i serveis.

El personal de recerca de la Universitat de Barcelona i els projectes que lideren que han estat reconeguts són els següents:

Dra. Esther Pérez Navarro, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, amb el projecte: “Recerca i desenvolupament d’una nova teràpia per al tractament de la malaltia de Huntington”, liderat per Medibiofarma SL, amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona i de l’Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Referència: CPP2022-009575.

Dra. Ana Méndez Zunzunegui, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, amb el projecte: “Desenvolupament de MP004 com a tractament innovador per a la retinosi pigmentària i altres malalties retinals: estudi d’eficàcia i toxicologia, validació del mecanisme d’acció i pla de desenvolupament d’activitats reguladores preclíniques”, liderat per Miramoon Pharma SL, amb la col·laboració del Centre d’Investigacions Biològiques Margarita Salas (CIB), de la Fundació per a la Gestió de la Investigació Biomèdica de Cadis, de la Universitatt de Barcelona i de la Universitat del País Basc – Euskal Herriko Unibertsiatea. Referència: CPP2022-009867.

Dr. Francisco Lozano Soto, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, amb el projecte: “Noves teràpies dirigides a l’hoste contra infeccions bacterianes de gravetat no resolta – HDTIUS”, liderat per Affirma Biotech SL, amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona i de la Fundació Privada Institut de Salud Global de Barcelona. Referència: CPP2022-009596.

Dra. M. Elena Xuriguera Martin, de la Facultat de Química, amb el projecte: “Formulació i desenvolupament d’un producte en pols de polipropilè (pp) destinat a la sinterització selectiva per làser a base de polipropilè reciclat (RECYPPOWDER)”, liderat per Innomaq 21 SL, amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona i de la Fundació Andaltec I+D+I. Referència: CPP2022-009794.

Dra. Eva Estébanez Perpiñá, de la Facultat de Biologia, amb el projecte: “Noves dianes terapèutiques amb alt potencial translacional per a fàrmacs meliterapèutics (MELIDIANA)”, liderat per Laminar Pharmaceuticals SA, amb la col·laboració de la Fundació Rioja Salud, de la Universitat de les Illes Balears i de la Universitat de Barcelona. Referència: CPP2022-009586.

Dra. Sílvia Canudas Puig, de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, amb el projecte: “Formulació d’aliments per a la regulació de l’obesitat infantil – FARO-i”, liderat per Global Fruselva Etve SL, amb la col·laboració d’Ingredalia SL, de la Universitat de Barcelona i de la Universitat de les Illes Balears. Referència: CPP2022-009688.

Dr. Joaquim Vila Grajales, de la Facultat de Biologia, amb el projecte: “Biovaloració de material pirolític per al desenvolupament de fertilitzants orgànics destinats a estimular el microbioma del sòl seguint principis agroecològics (VALUE4SOIL)”, liderat per Fertinagro Biotech SL, amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona i de Fertinagro Organia SLU. Referència: CPP2022-009699.

Dr. Josep Maria Canals Coll, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, amb el projecte: “Validació i estratègia de la industrialització de processos de bioimpressió 4D per a aplicacions mèdiques; teixit cutani (4D-BIOSKIN)”, liderat per D d’Enginy Biorem SL, amb la col·laboració de Peaches SL, de la Fundació per a la Formació i la Investigació Sanitàries de la Regió de Múrcia, de Biocrosmo SL, de la Fundació Hospital Universitari Vall d’Hebron – Institut de Recerca, de la Universitat de Barcelona i del Laboratori Reig Jofre SA. Referència CPP2022-009969.

Dr. David Gallardo Pujol, de la Facultat de Psicologia, amb el projecte: “Workplace Digital Mental Health Ecosystem – Avaluació objectiva a temps real de la funcionalitat i salut mental dels treballadors mitjançant IA i psicometria, per integrar la gestió de riscos psicosocials, absentisme i productivitat (WD-MHE)”, liderat per Metrika Mind Health SL, amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona, de la Universitat de Múrcia i de Happyforce SL. Referència: CPP2022-010001.