La UB dona a conèixer les seves spin-off i start-ups en el 4YFN del Mobile World Congress

La Universitat de Barcelona ha estat present aquesta setmana en el 4 Years From Now (4YFN), la plataforma dedicada a les empreses emergents i a l’emprenedoria del Mobile World Congress de Barcelona. Ho ha fet mitjançant la Fundació Bosch i Gimpera, la seva oficina de transferència de coneixement i tecnologia encarregada d’impulsar la creació d’empreses innovadores i derivades (spin-offs) entre el personal investigador, i d’Start UB!, la seva unitat de foment de l’emprenedoria entre l’alumnat.

Les spin-offs i les start-ups de la UB han exposat les seves novetats amb l’objectiu de créixer i donar-se a conèixer en un escenari global. Tant la Universitat com les empreses emergents fan una bona valoració de l’edició d’aquest 2023, en què s’ha augmentat el volum de visitants respecte de l’any anterior.

La Universitat de Barcelona ha comptat amb un estand propi dins del 4YFN. En aquest estand, s’han ubicat les spin-off LogMeal, ColorSensing i Kumux, i les start-ups Benesit, Filmo, LoopDX, Marvut, Omashu, XRon. A més, també hi ha estat present la start-up Rutopia, incubada en la universitat mexicana Tecnológico de Monterrey, amb la qual s’estan establint relacions per a futures col·laboracions.

També han participat en el 4YFN les spin-offs Gate2Brain, Qilimanjaro Quantum Tech, Oniria Therapeutics i Virmedex Virtual Enviroments, que s’han ubicat en altres espais de la fira.

Totes les empreses emergents han aprofitat el 4YFN per presentar les seves tecnologies, tenir un primer contacte amb possibles inversors i teixir sinergies amb altres projectes i investigadors.

Impuls de l’emprenedoria i sinergies amb altres projectes

La Fundació Bosch i Gimpera i StartUB!, les institucions que impulsen la creació d’empreses innovadores i de spin-offs entre els estudiants i el personal investigador de la UB, han aprofitat l’avinentesa per explicar la seva tasca als assistents al 4YFN i exposar els recursos que poden oferir dins l’ecosistema emprenedor. Alhora, també han aprofitat per conèixer altres projectes emprenedors, promocionar els grups de recerca de la UB i teixir sinergies amb altres spin-offs i start-ups.