La spin-off de la UB, Qilimanjaro Quantum Tech, reconeguda en el Mobile World Congress com la millor start-up digital del món

La spin-off de la Universitat de Barcelona, Qilimanjaro Quantum Tech, ha estat reconeguda en el Mobile World Congress Barcelona 2024 com la millor start-up digital del món. L’empresa va ser escollida com a guanyadora dels 4YFN Awards, un concurs global d’start-ups dirigit a trobar les millors empreses emergents d’arreu del planeta que representa el màxim reconeixement que s’ofereix a les start-ups al MWC.

La start-up d’informàtica quàntica Qilimanjaro Quantum Tech va ser seleccionada com a guanyadora dels premis 4YFN després d’una competició de pitching a l’escenari entre la resta de finalistes i avaluada per un jurat d’experts de la comunitat inversora i un públic en directe format per inversors, executius d’empreses, empresaris, funcionaris del govern i públic en general.

La resta de start-ups finalistes als 4YFN Awards van ser: Bitsensing (Corea del Sud), Mica AI Medical (Israel), Ocean Econstructures (Espanya) i Whispp (Països Baixos), que van ser preseleccionades de la llista 4YFN Top 50 Start-ups. Aquestes empreses van ser escollides en funció de criteris que inclouen la innovació de la proposta de la start-up, el seu impacte, el seu potencial futur i molts altres aspectes.

Entre els avantatges que rebrà Qilimanjaro per haver guanyat el 4YFN Awards és un premi en metàl·lic de 20.000 euros, així com l’oportunitat de parlar sobre la seva tecnologia al 4YFN MWC Barcelona 2025.

Una tecnologia revolucionària

Qilimanjaro Quantum Tech és una spin-off de la Universitat de Barcelona, del Barcelona Supercomputing Center i de l’Institut de Física d’Altes Energies creada l’any 2019. Es dedica a desenvolupar i comercialitzar computadors quàntics per a casos d’ús específics i amb l’objectiu d’aconseguir importants avantatges primerencs en el mercat.

Amb la tecnologia quàntica, Qilimanjaro desenvolupa un programari capaç de fer càlculs a una velocitat molt superior a la dels ordinadors actuals. És una tecnologia revolucionària que tindrà un gran impacte a mitjà termini i que desencadenarà amb noves tecnologies i usos.

<< Entrevista a Víctor Canivell, cofundador de Qilimanjaro Quantum Tech.