La spin-off de la UB, Qilimanjaro Quantum Tech, guardonada amb el Premi Innovació Disruptiva de l’Ajuntament de Barcelona i 22@Network

La spin-off de la Universitat de Barcelona, Qilimanjaro Quantum Tech, ha rebut el Premi Innovació Disruptiva que atorga l’Ajuntament de Barcelona i 22@Network Barcelona. El jurat ha valorat les seves solucions accessibles i avançades que han revolucionat la computació quàntica.

Enguany, és la primera edició dels Premis d’Innovació Barcelona, una iniciativa per celebrar i reconèixer els avenços més destacats en diversos àmbits clau pel progrés i el benestar de la societat.

Els guardons han fet evident la qualitat i la quantitat de talent que hi ha a Barcelona, consoliden la ciutat com un referent en innovació i fomenten la cooperació entre diferents actors, tant del sector privat com del públic.

La millor start-up digital del món

Qilimanjaro Quantum Tech és una spin-off de la Universitat de Barcelona, del Barcelona Supercomputing Center i de l’Institut de Física d’Altes Energies creada l’any 2019. Es dedica a desenvolupar i comercialitzar computadors quàntics per a casos d’ús específics i amb l’objectiu d’aconseguir importants avantatges primerencs en el mercat.

Amb la tecnologia quàntica, Qilimanjaro desenvolupa un programari capaç de fer càlculs a una velocitat molt superior a la dels ordinadors actuals. És una tecnologia revolucionària que tindrà un gran impacte a mitjà termini i que desencadenarà amb noves tecnologies i usos.

Aquesta spin-off de la UB va ser reconeguda en el Mobile World Congress Barcelona 2024 com la millor start-up digital del món. L’empresa va ser escollida com a guanyadora dels 4YFN Awards, un concurs global d’start-ups dirigit a trobar les millors empreses emergents d’arreu del planeta que representa el màxim reconeixement que s’ofereix a les start-ups al MWC.