La Fundació Bosch i Gimpera col·labora en l’organització d’una jornada sobre transferència en el marc del programa de la Indústria del Coneixement

La Fundació Bosch i Gimpera, oficina de transferència de coneixement de la Universitat de Barcelona (UB), ha col·laborat en l’organització d’una jornada sobre el Pla d’Acompanyament Llavor 2023, que forma part del programa de la Indústria del Coneixement. La jornada es va celebrar els dies 15 i 16 de juliol a l’Auditori Antoni Caparrós del Parc Científic de Barcelona.

L’esdeveniment va reunir a investigadors i professionals del sector i va permetre conèixer projectes seleccionats en el programa de la Indústria del Coneixement, així com reflexionar i intercanviar idees sobre innovació i transferència tecnològica.

Una de les intervencions més esperades va ser la del Dr. Oriol Iborra, cofundador i CEO de Nimble Diagnostics, spin-off de la UB, qui va compartir la seva experiència com a científic emprenedor, i va assenyalar aquells aspectes més destacats en la seva trajectòria al capdavant d’una de les start-ups catalanes amb més futur.

La jornada també va comptar amb una conversa sobre la transferència tecnològica, amb la participació de Tom Hockaday, expert internacional en Tech Transfer i Innovació, i del Dr. Iborra Egea, de Nimble Diagnostics. La sessió va brindar als assistents una visió profunda dels desafiaments i oportunitats que suposa portar les innovacions del laboratori al mercat.

En l’esdeveniment hi van haver espais de networking per tal de proporcionar als assistents l’oportunitat de crear noves connexions i reforçar els vincles dins de la comunitat innovadora de Catalunya.

La UB, líder en projectes seleccionats en la convocatòria d’Ajuts d’Indústria del Coneixement

La Universitat de Barcelona va liderar el rànquing d’universitats catalanes amb el major nombre de projectes aconseguits en la convocatòria d’Ajuts d’Indústria del Coneixement 2023 del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya.

Concretament, la UB va rebre un total d’1.169.680,53 euros de finançament per al desenvolupament de tretze projectes innovadors. La convocatòria, promoguda per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), té per objectiu impulsar el coneixement generat en l’entorn científic per tal que pugui arribar al teixit productiu.

Aquesta destacada posició de la UB i l’FBG reflecteix el seu compromís i excel·lència en la recerca i la innovació, la col·laboració amb el teixit empresarial i industrial, i consoliden la seva reputació com a líder en la transferència de coneixement.